środa, 22 lutego 2012

Sorter - kostka kształtów

Jest to chyba najtańsza kostka kształtów, jaka jest na rynku (kosztuje ok. 12zł).
U nas jest to absolutny hit i polecam ją każdemu, kto chce poćwiczyć z dzieckiem rozpoznawanie kształtów.
Wrzucanie figur do złożonej kostki jest w praktyce beznadziejne, zwłaszcza że ruszając nią w powietrzu, niektóre kształty same z niej wypadają. Da się też wrzucać figury np. bokiem i wpadają one wówczas do nie tej dziurki, gdzie powinny. Polecam natomiast rozłożyć jej boki na podłodze:
Od razu lepiej :) Ja ćwiczyłam z Pauliną najpierw samo umieszczanie figur w odpowiednich miejscach, podpowiadając jej, który kształt gdzie włożyć. Potem dawałam jej jedną ściankę i trzy figury. Jak już ułożyła, dawałam jej drugą, potem trzecią, i kolejno układała w ten sposób wszystkie sześć ścian. Jak już zauważyłam, że to opanowała, dawałam jej po dwie ścianki (i sześć figur), potem po trzy, aż wreszcie wszystkie sześć naraz.

W naprawdę krótkim czasie, zaczęła ona radzić sobie z bezbłędnym przypasowywaniem figur, zauważając w końcu różnice między różnymi rodzajami trójkątów, gwiazdek i owali.
Przy okazji opanowała też słownictwo typu kwadrat, kółko, trójkąt, etc.

Sorterów na rynku jest od groma, ale ten naprawdę polecam. Przede wszystkim dlatego, że nie ogranicza się on do tylko kilku figur, jak to zabawki mają zazwyczaj (np. trójkąt, kwadrat, kółko i tyle).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz